راهنمای بهترین دستگاه های چاپ UV

شرکت ارگ سیستم آپادانا

مطالب مرتبط

cutting-plywood_1098-13347 (1)

مزایای استفاده از دستگاه کاترپلاتر در صنعت چاپ

سابلیمیشن

دستگاه سابلیمیشن چیست ؟ + مزایا و روش‌ کار

argsystem-pic

راهنمای استفاده از کلندر + مزایا

دستگاه اکوسالونت مدل C1601S

آموزش کار با دستگاه اکوسالونت

argsystem-pic

کلندر سابلیمیشن + تکنیک

کاترپلاتر

کاترپلاتر چیست؟

پرینترها از دسته پرکاربردترین انواع تجهیزاتی هستند که نیاز افراد را به چاپ با کیفیت انواع تصاویر برطرف می کنند. به این ترتیب این دستگاه های چاپ با پیشرفته تر شدن تکنولوژی های روز دنیا؛ در انواع متفاوتی طراحی شده اند که هر یک نقش مهمی را بازی می کنند. یکی از انواع این دستگاه ها، دستگاه چاپ UV است که برای ارائه خدمات چاپ به مشتریان باید بتوانید بهترین دستگاه های چاپ UV را تهیه و خریداری کنید.

منظور از دستگاه چاپ UV چیست؟

یکی از بهترین انواع دستگاه های چاپ، دستگاه چاپ یو وی است که در آن از اشعه فرابنفش استفاده می شود. نحوه کارکرد این دستگاه به این شکل است که در آن بعد از پخش جوهر به روی متریال مورد نظر، بلافاصله و به صورت همزنان اشعه فرابنفش به روی جوهر به منظور خشک کردن آن تابانیده می شود. این دستگاه شرایط را به صورتی برای چاپ فراهم می کند که به راحتی بتوان از آن برای چاپ تصاویر به روی انواع سطوح اعم از چوب، پارچه، کاغذ، فلز، کاشی، سنگ و … اقدام کرد.

در حقیقت این دستگاه یک نوع چاپ دیجیتال محسوب می شود که جوهر در آن به وسیله اشعه فرابنفش خشک می شود. همچنین برای پخش کردن جوهر به روی سطح مورد نظر، از پرینتر استفاده می شود. در این دستگاه لامپ های یو وی مخصوصی به کار برده شده است که در دستگاه فورا برای خشک کردن جوهر اقدام می کنند. از آنجایی که استفاده از دستگاه های یو وی در بازارهای صنعتی و تجاری گسترش پیدا کرده است، به راحتی از آن برای صنعت چاپ نیز استفاده می شود. این دستگاه همیشه به دلیل قابلیت هایی که عرضه می کند، کیفیت چاپ بالایی را ایجاد می کند.

از دلایل اصلی کیفیت بالای چاپ در بهترین دستگاه چاپ UV، می توان به این اشاره کرد که نحوه تابیدن اشعه فرابنفش به صورتی است که بسیار سریع و فوری می باشد. پس فرصت پخش شدن جوهر از روی سطوح گفته می شود و سریعا خشک می شوند. پس این فرآیند باعث می شود تا جزئیات به دست آمده دقیق تر و با کیفیت تر باشد. در این دستگاه باید از جوهر یو وی استفاده کرد. این جوهرها به وسیله فرآیند فوتو مکانیک خشک شده و در معرض تابش فرابنفش به سرعت از حالت مایع به جامد تبدیل می شوند.

 بهترین انواع دستگاه های چاپ UV

بهترین دستگاه های چاپ UV در انواع متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. نکته ای در رابطه با استفاده از آن ها باید بدانید، این جاست که این دستگاه ها باید با توجه به نوع و حالت صفحه چاپ انتخاب شوند. در واقع نحوه استفاده از هر یک از این دستگاه ها به این شکل است که از آن ها می توانید به روی تمامی سطوح استفاده کنید. براین اساس، می توان انواع دستگاه های چاپ یو وی را به صورت زیر دسته بندی کرد:

دستگاه فلت بد

اگر قصد دارید به روی انواع سطوح کاملا صاف و یکدست و مسطح به چاپ تصویر مورد نظر خود بپردازید، بیاید به سراغ این دستگاه بروید. این دستگاه برای چاپ تصاویر به روی اجسامی که انعطاف پذیری کمتری دارند به کار برده می شود. این دستگاه به صورت پشت سر هم می تواند فرآیند چاپ را انجام دهد.

دستگاه رول به رول

در برخی از مواقع، برای چاپ باید از متریال های رول شده استفاده کرد که بسته شده اند. در این حالت باید به سراغ دستگاه چاپ یو وی رول به رول رفت که به این منظور طراحی و ساخته شده است.

دستگاه هیبریدی

شاید با خود فکر کنید اگر قرار باشد به صورت همزمان از هر دو متریال صاف و رول در زمان چاپ بهره برد، باید چه کاری انجام داد. جالب است بدانید که به این منظور نیز دستگاهی به نام هیبریدی طراحی شده است که قابلیت چاپ به روی متریال با سطح صاف و رولی را به صورت همزمان برای کاربر فراهم می کند.

مزایای استفاده از بهترین انواع دستگاه چاپ UV

چاپ یو وی تقریبا برای همه چیز به راحتی به کار برده می شود و امکان چاپ به روی تمامی سطوح را برای شما فراهم می کند. زمانی که قرار است از انواع بهترین دستگاه چاپ UV در کار و فعالیت خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید. از جمله مهمترین مزایا می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • چاپ به روی اکثر سطوح و اجسام توسط بهترین دستگاه های چاپ UV امکان پذیر است.
  • همواره بدون هیچ محدودیتی بدون آنکه مهم باشد در چه زمینه ای فعالیت می کنید، می توانید از این دستگاه برای دستیابی به یک چاپ با کیفیت درجه یک استفاده کنید.
  • این روش چاپ از مقاومت بالایی در برابر رطوبت، گرما، اصطحکاک و .. برخوردار است.
  • این روش چاپ از ماندگاری بالایی بهره مند است و تصویر چاپ شده بعد از مدتی دچار تغییر رنگ و کم رنگ شدن نمی شود.
  • از برتری های استفاده از این دستگاه می توان به سرعت فرآیند خشک شدن در آن نسبت به سایر روش ها اشاره کرد.
  • جوهر و مرکب در زمان پاشش سریعا با وسیله اشعه خشک شده و اجازه پخش شدن به دست نمی آورد و باعث ریختگی نخواهد شد.
  • زمانی که طرح دارای جزئیات می باشد، این دستگاه بهترین چاپ را برای شما فراهم می کند.
  • بهترین دستگاه چاپ UV در کمترین زمان طرح مورد نظر را با کیفیت درجه یک به اجرا می رساند.
  • جوهر این دستگاه از ماندگاری بالا، بوی کمتر و قابلیت چاپ به روی تمامی سطوح بهره مند است.

کلام آخر

با توجه به اینکه این دستگاه از قابلیت های زیادی بهره مند است، مورد محبوبیت و طرفداری زیادی قرار گرفته است. پس هر کسی با هر سلیقه و ایده پردازی که در ذهن دارد، می تواند به راحتی برای به اجرا رساندن طرح مورد نظر خود به روی سطوح مختلف به سراغ دستگاه چاپ یو وی برود. این دستگاه چیزی فراتر از حد انتظارات شما می باشد و به وسیله آن می توان محصولات متعدد، متنوع و زیبایی را به چاپ رساند.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.